Tuesday, February 23, 2010

Dota : Round Tunggal lebih baik dari TIADA

Malam semalam adalah malam yang kurang bertenaga bagi Gamers di Ipoh Rock City ini. Mana tak nya, Nan, Husin dan Bobo baru habis kerja menahan cahaya matahari yang panas terik (terciptalah nama PakTam, Macha dan Mamu). Kemudian, Apit pula ada hal katanya, so seround saja yang dia mampu. Aku pulak, dengan alasan esok kerja. Oleh itu, Satu Round lebih baik dari tiada langsung. Walau bagaimanapun, Tutek, Mok dan Epoi teruskan perjuangan mereka apabila tamatnya Round pertama dengan bertarung di Battle Lan Online...


Berikut adalah maklumat detail bagi perlawanan bertarikhkan post ini.

Round 1
Sentinel -
Mark (Spirit Breaker),
Epoi (Clock Goblin),
Olbird (Rikimaru),
Ngka (Mirana),
Mok (Beast Master)

Scourge - (Menang)
Nan (Bear),
Tutek (Ancient),
Bobo (Husker),
Aku (Rasta),
Apit (Viper)


Terdapat beberapa perkara menarik di dalam perlawanan ini. Malang aku hanya ingat beberapa kisah yang hanya melibatkan watak diriku di dalam perlawanan ini. Disebabkan itulah aku cuba sedaya upaya untuk mencapai pemain ASSIST terbaik kerana di mana saja pembunuhan berlaku, aku pasti interprem bersama. Ngeh x 3.

Antara peristiwa yang aku ingat, ketika berperang beramai-ramai di sungai bahagian Roshan bertapa. Ketika itu, Ngka dengan avatar beliau, Mirana melompat ke atas bukit tertinggi di situ dan sangkut untuk beberapa detik untuk menunggu cooldown bagi skillnya. Aku dengan terampilnya memakai avatarku Rasta, dengan sepantas kilat, memacak skill ULTI di atas bukit tersebut. Mok, pada mulanya hendak selamatkan Ngka, membatalkan niatnya apabila ternampak skill ULTI aku tadi. Dan dipendekkan cerita, wassalam la Mirana tersebut. "Wow abangjoy!" dan "Abangjoy nak membunuh sangat tuh..." antara suara bergema diketika itu. Terjadilah kesah, 'anak murid tapau tok guru'. Hehehe...


Keputusan Keseluruhan.
Nan telah menamatkan gema kekalahan beliau yang hanya berpanjangan selama 1 malam sahaja.
Apit masih mengekalkan kemenangan beliau selama 2 hari setakat ini.

Statistik lain tidak dapat dikumpulkan disebabkan perlawanan pada malam ini hanya melibatkan satu pusingan sahaja. Walau bagaimanapun, kita tunggu laporan selanjutnya dari Mok bagi perlawanan battleLan selepas dari Round Pertama ini sekiranya Mok rajin berkongsi maklumat.
p/s : kengkawan, sila komen...

4 comments:

Hazwan A. said...

kesilapan disitu dimana mark memakai spirit breaker dan olbird memakai rikimaru

Zulkarnein said...

hazwan-ah : TQ, pembetulan telah dibuat.

Faisal Admar said...

dota ada competition gak ke? kl?

Zulkarnein said...

Faisal Admar : DotA ni kat mana-mana pun ada tournament. Tournament paling grand, di WCG Malaysia & Singapore. Tapi, aku main untuk sosial dah cukup.